.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
6 محور سند چشم‌انداز استان مازندران

استاندار مازندران گفت: آزادسازي سواحل ظرفيت‌ بزرگ مازندران در جذب توريست و افزايش درآمد است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از سامانه اطلاع‌رساني استانداري مازندران، سيد محمد كريمي برنامه‌هاي توسعه‌اي استان را بر اساس سند چشم‌انداز حول شش محور اعلام كرد و لازمه آن را همكاري و هماهنگي سه عامل مهم در تحقق اين برنامه‌ها دانست.
وي عامل اول را همكاري مردم فرهيخته مازندران كه داراي ظرفيت و توان ويژه هستند برشمرد و از عوامل ديگر داشتن برنامه‌هاي مدون و استراتژي قابل قبول و در گام بعدي ميل و اراده جدي خدمتگزاران نسبت به اجراي برنامه‌ها نام برد.
كريمي درباره برنامه‌هاي تنظيم شده استراتژيك و راهبردي تدوين شده و قابل ارائه تصريح كرد: اولين موضوع بحث منطقه ويژه انرژي است كه به عنوان يكي از برنامه‌هاي راهبردي است به طوري كه از ظرفيت درياي مازندران استفاده بهينه شود.
وي افزود: مهار آب‌هاي سطحي استان و استفاده بهينه از اين نعمت الهي دومين موضوع است، به طوري كه متوسط بارندگي در استان بين ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليمتر است و اين مقدار در مقايسه با استان‌هاي ديگر بسيار قابل توجه است.
استاندار مازندران اظهار داشت: كوشش خواهيم كرد كه اين نعمت باعث تخريب زندگي مردم نشود، از جمله اين اقدامات احداث نه سد است، اكنون آمادگي داريم تا با جذب سرمايه گذار و با توجه به بحران آب در دنيا نسبت به بهره‌وري از آبهاي سطحي قبل از ريختن به دريا در راستاي استفاده كشاورزي و آشاميدني استفاده بهينه شود.
وي تراكم كشت و توسعه دامپروري و شيلات را محور ديگر اين برنامه اعلام و گفت: با توجه به اينكه كشاورزان مازندران دو تا ۳ بار در سال از زمين‌هاي خود محصول برداشت مي‌كنند با تخليه و زهكشي آب‌هاي سطحي زمين را خشك خواهيم كرد تا كشاورزان مازندراني از زمين‌هاي خود حداكثر استفاده را ببرند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كشت شبدر علاوه بر تقويت خاك براي دامپروران نيز بسيار مفيد است اقدام براي نگهداري بلند مدت اين محصول از سوي محققان جهاد كشاورزي فراهم شده است.
استاندار مازندران محور بعدي توسعه مازندران را شبكه‌هاي مواصلاتي برشمرد و افزود: ترافيك مازندران زماني حل خواهد شد كه بزرگراه شرق تا غرب مازندران به بهره‌برداري برسد و نيز تمامي مشكلات حمل و نقل هوايي، دريايي و ريلي نيز حل شود.
كريمي بحث گردشگري را از ديگر محورهاي مورد توجه سند چشم‌انداز نام برد و اظهار داشت: اين مسئله هم براي مردم و هم براي توسعه اقتصاد استان اهميت دارد.
وي افزود: وجود ۶۰ نقطه گردشگري نظير جزيره ميانكاله، پرورش گوزن زرد در مازندران كه تنها در اين منطقه از كشور انجام مي‌گيرد و آزادسازي سواحل دريا از ظرفيت‌هاي فراوان مازندران در جذب توريست است كه براي تحقق اين مهم وجود شرايط پذيرش مسافر توسط مردم مازندران و ايجاد فرهنگ گردشگري است كه مي‌تواند در استان اقتصاد پايدار ايجاد كند.
استاندار مازندران يادآور شد: از ديگر موارد جذب پذيرش مسافر وجود زيرساخت‌هاي پذيرش توريست خارجي و داخلي است كه مهم‌ترين آن ارائه خدمات به نحو مطلوب است.
وي بيان داشت: احداث چندين هتل چند ستاره توسط بخش خصوصي و با هدايت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اقداماتي است كه در اين راستا صورت گرفته است. استاندار مازندران ششمين محور استراتژيك را بحث صنعت و معدن دانست و گفت: با توجه به محدوديت‌هاي برداشته شده در بخش صنعت اكنون آمادگي براي استقرار صنايع در مازندران وجود دارد كه تلاش ما بر اين است كه اين صنايع، صنايع تبديلي باشند تا به اقتصاد كشاورزان كمك كند.
استاندار مازندران به پايانه گل و گياه در مازندران كه جزء مصوبات سفر رياست محترم جمهوري است اشاره كرد و به مردم مازندران نويد بهره‌برداري زودهنگام اين پروژه را داد.
وي لازمه بهره‌برداري از اين پروژه را گسترش خدمات هوايي مازندران دانست و خاطرنشان كرد: براي حل مشكلات فرودگاه بين‌المللي مازندران، دو فرودگاه نوشهر و رامسر علاوه بر فرودگاه‌ساري در آينده‌اي نزديك به بهره‌برداري خواهند رسيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.265 seconds.